חיפוש

אטרקציות במנהטן

ריכזנו עבורכם את האטרקציות המרכזיות במנהטן מחולקות לפי איזורים – העיר התחתית (downtown), מרכז העיר (midtown) והעיר העילית (uptown).
שימו לב כי בשטח אין שום הפרדה בין החלקים, והיא נועדה כדי להקל על ההמלצות ותכנון הביקור. תיהנו!

העיר העילית – UPTOWN

סנטרל פארק באביב. האטרקציה המרכזית של אפטאון מנהטן
סנטרל פארק באביב
  • סנטרל פארק, Central Park (מומלץ לילדים), הפארק רחב הידיים של מנהטן, גולת הכותרת של העיר העילית (אפטאון – Uptown) מכיל שבילים, אגמים, מזרקות, תיאטרון פתוח, גן חיות וזירת החלקה על הקרח (בחורף). מומלץ לבקר באגם ג'קלין קנדי בפארק ולצפות בסנאים החמודים שמתרוצצים מסביב. המקומיים גודשים אף הם את הפארק, מי בריצה, מי על רולר בליידס, ומי פשוט משתזף וקורא על הדשא. הכניסה לסנטרל פארק חופשית כמובן, אך שימו לב שהכניסה לגן החיות בתשלום. תוכלו לשכור אופניים ולדווש או לשכור או סירה ולשוט על האגם, באביב ובקיץ תוכלו לחזות במגוון מופעים ברחבי הפארק. בסופי השבוע צפו עומס רב יותר, אחרי הכול זהו מפלט מדהים מג'ונגל הבטון של העיר שסביב.




  • מוזיאון המטרופוליטאן
    מוזיאון המטרופוליטאן

    מוזיאון מטרופוליטן, או בפי המקומיים "The Met" – ברוכים הבאים ל'עיר' ששמה מטרופוליטן, כמות המוצגים כאן תוכל להעסיק אתכם ימים שלמים. הנושא העיקרי הוא אומנות, האולמות מחולקים לפי תקופות ומקומות שונים, אך יש גם אוספים ארכיאולוגיים, תחפושות ועוד. תוכלו לבקר במוזיאון בטיול מודרך שאורך כשעה, אך יש להזמינו מספיק זמן מראש. שימו לב שבימים גשומים המוזיאון צפוף בהרבה.

  • מוזיאון תולדות הטבע, American Museum of Natural History (מומלץ לילדים), מוזיאון אדיר ממדים שעוסק בכל נפלאות הטבע של עולמנו – גוף האדם, דינוזאורים, פרפרים, החלל החיצון, מאובנים… תערוכות מרתקות, הן תערוכות קבועות והן מתחלפות. גם כאן תתקשו מאוד להקיף הכול, עיינו באתר המוזיאון ותכננו בחוכמה את ביקורכם.
  • מוזיאון גוגנהיים, Guggenheim, הוא מוזיאון לאומנות מודרנית שיש לו "סניפים" בעוד ערים מרכזיות בעולם. המבנה מרהיב בפני עצמו, ובין העבודות תוכלו למצוא יצירות של גדולי האמנים.
  • המוזיאון היהודי של ניו יורק, Jewish Museum, מוקדש לאומנות ולתרבות יהודית, כדאי לבדוק מהן התערוכות המתחלפות לפני שבאים לבקר.
  • מוזיאון הילדים, Children's Museum of Manhattan (מומלץ לילדים), הוא מוזיאון לימודי עם מגוון פעילויות משפחתיות שמתאימות לגילאים שונים. ממש כיף וגם מרתק. המוזיאון נפתח לקהל ללא תשלום ביום שישי הראשון של כל חודש.
  • לינקולן סנטר, Lincoln Center, משכן לאומנויות במה שכולל בתי קולנוע, בית אופרה, תיאטרון בלט, בית התזמורת הפילהרמונית ועוד…בקיצור, זה המקום אם אתם מחפשים מופעים איכותיים.

 MIDTOWN

אזור ה-Midtown (מידטאון) של מנהטן כולל בתוכו רשימה אינסופית של אתרי חובה, ביניהם:

  • טיימס סקוור
    טיימס סקוור

    טיימס סקוור (Times Square) (מומלץ לילדים) והחנויות שבו הוא המקום בו פוגש ברודווי את השדרה השביעית, וצריך פשוט להיות שם כדי להבין את מלוא העוצמה של המקום. מסכים אדירים וצבעוניים יסנוורו אתכם בפרסומות צעקניות, שלטי ניאון מהבהבים, האולפן השקוף של "בוקר טוב אמריקה" נמצא שם אף הוא וכן אולפני MTV. מומלץ להיכנס לחנות הצעצועים הענקית Toy R Us בכיכר, ולחנות של דיסני, שבה תמצאו את כל האקססוריז שתעלו בדעתכם של כל דמויות דיסני האהובות. אגב, בכל חנויות הצעצועים מנהטן מותר לגעת ולשחק, אז לא חייבים לקנות, אפשר ליהנות ולהמשיך הלאה. כנסו גם לחנויות השוקולד המופלאות של M&M ושל Hershey's הסמוכות זו לזו בתוך טיימס סקוור.

  • תיאטראות ברודוויי (Broadway) – אם יש לכם מספיק זמן וכסף, אל תוותרו על צפייה באחד ממחזות הזמר המפורסמים של ברודווי. הצפייה בהפקות הענק הקלאסיות בתוך אולמות מפוארים היא חוויה ייחודית וחלק מהנאות העיר המרכזיות.


  • מגדל אמפייר סטייט
    מגדל אמפייר סטייט

    האמפייר סטייט, Empire State Building, הוא גורד שחקים מפורסם, שלאחר נפילת בנייני התאומים חזר להיות הגבוה ביותר בעיר בזכות 103 קומותיו, אך עתה נגזל ממנו שוב התואר לאחר בניית מרכז הסחר העולמי החדש. תוכלו לטפס במעלית מהירה לתצפית יפה על העיר, ולעצור או בקומה 86 (תצפית שכלולה במחיר הכניסה, מרפסת מקורה שמתאימה למזג אוויר סוער) או בקומה 102 (מרפסת פתוחה, בתוספת תשלום). רצוי מאוד להזמין כרטיסים מראש באתר כדי לחסוך את ההמתנה בקופות.

  • רוקפלר סנטר, Rockefeller Center, הוא מתחם של מגדלי משרדים. בבניין המרכזי של המתחם, מגדל GE, ניתן לטפס לתצפית על העיר מלמעלה. בחורף תמצאו למרגלות המגדל זירת החלקה על הקרח ועץ אשוח ענקי ומקושט לכבוד חג המולד. בחלק אחר במתחם נמצאים Radio City Music Hall וכן אולפני NBC שבכל אחד מהם תוכלו לערוך סיור מודרך, רק זכרו להזמין מקום מראש.
  • מבנה האו"ם במנהטן, UN Visitor Center, מוקף בגנים עם פסלים בהם תוכלו לסייר, ואף להיכנס ללא תשלום ללובי של המבנה המרכזי. אך אם תרצו לעשות סיור בן כשלושת רבעי שעה באולמות הפנימיים המפורסמים, תצטרכו לעשות זאת בתשלום.
  • קתדרלת סיינט פטריק, Saint Patrick's Cathedral, היא מבנה מרשים ביופיו, כנסו על מנת להתרשם מעיצובה הפנימי, ובאתר הכנסייה תוכלו לראות את זמני המיסה וכן קונצרטים שונים.
  • מגדל טראמפ, Trump Tower, מתנשא בשדרה החמישית והוא סמל של נהנתנות וקיטץ' מוזהב. תוכלו להסתובב במרכז הקניות שבתוכו, בין מפלי המים לחנויות היוקרה.
  • הספרייה הציבורית, NY Public Library, מומלצת לאוהבי הז'אנר, הגדולה בעולם מסוגה, עם אולם קריאה מרשים ומבחר אינסופי של חומרי קריאה.
  • מוזיאון MOMA
    מוזיאון MOMA

    מוזיאון MOMA הוא מוזיאון ידוע ומצוין לאומנות מודרנית, למבנה שלו ארכיטקטורה מיוחדת במינה, ובין אוספיו מצויות תמונות מהמפורסמות בעולם, של מיטב היוצרים. המוזיאון מקרין גם סרטים קלאסיים מאירופה וארה"ב.

  • תחנת גראנד סנטראל, Grand Central Terminal, – היא תחנת רכבת ראשית שנמצאת בתוך מבנה היסטורי. מלבד התחבורה הציבורית, זהו מרכז קניות עם שוק אוכל ומסעדות. אל תשכחו להרים מבט לתקרה המפוארת. מדי יום ו' בשעה 12:30 יוצא סיור מאורגן וחינמי בתחנת הגרנד סנטרל ובשכונה בה היא שוכנת.
  • חנות הכלבו הגדולה מייסיס, Macy's, משתרעת על פני בלוק שלם וגובהה שבע קומות!! יש בה את כל המותגים, אך המחירים בה 'לא מציאה' בלשון המעטה. למרות הכול סיור בה, לפחות כדי לשטוף את העיניים, הוא חוויה מקומית שווה ומגוונת.
  • מוזיאון השעווה מדאם טוסו, Madame Tussauds (מומלץ לילדים), מוזיאון בן חמש קומות בטיימס סקוור בו תפגשו את כל המי ומי פנים אל פנים. הרי איזה ילד לא ישמח להצטלם עם מסי, איירונמן, מדונה ואלברט איינשטיין?? יש במקום גם מגוון חוויות אינטראקטיביות מגניבות.
    מגדלור ברוזוולט איילנד
    מגדלור ברוזוולט איילנד
  • חנות הצעצועים “FAO Schwarz (מומלץ לילדים) שבה היה הפסנתר המפורסם מהסרט “ביג”, סגרה את שעריה לאחר 30 שנים בהן הייתה סמל אגדי לחובבי הצעצועים, אך הבעלים מתכננים למצוא לה מיקום חדש בתוך מנהטן, אז שימרו על ערנות כדי לא לפספס.
  • חנות Sony Wonder (מומלץ לילדים) – המוזיאון של Sony מאפשר למבקרים בו (לא רק ילדים) ללמוד בצורה חווייתית על הטכנולוגיות של המכשירים שפיתחה החברה. יש בו אזור בו תוכלו לחקור מכשירים, יש גם חדר מוסיקה, סטודיו לצילום כתבה טלוויזיונית, ואפשר כמובן לשחק במשחקים של  Sony Play Station, והכול בחינם!
  • מוזיאון Intrepid (מומלץ לילדים) – מוזיאון הים, האוויר והחלל שממוקם על רציף במערב האי מתאים למי שרוצה לראות נושאת מטוסים אמתית. תוכלו להיכנס לתוכה, לחוות את החיים של דייריה ולעלות על הסיפון בחוץ. יש עליה הרבה מטוסים מעניינים, וברציף עוגנות גם צוללת ומשחתת.
  • רכבל לרוזוולט איילנד (מומלץ לילדים) – ישנו רכבל שיוצא ממרכז מנהטן לרוזוולט איילנד (Roosevelt Island), אי באיסט ריוור. מהרכבל תישקף לכם תצפית על העיר מגובה של כשבעים מטר. הנסיעה אורכת כארבע דקות ומחירה הוא כמחיר נסיעה רגילה במטרו, חוויה מיוחדת לילדים. תוכלו למצוא את השעות באתר זה.

העיר התחתית – DOWNTOWN

במרחב הרחב של דאון טאון מנהטן תמצאו מספר מוקדי עניין מרכזיים:

  • פסל החירות ליברטי איילנד.
    פסל החירות. האובייקט המרכזי של הדאון טאון

    פארק באטרי, Battery Park, פארק מטופח בדרום מנהטן עם כמה אנדרטאות, גינת ורדים יפה, תצפית טובה על פסל החירות ומקומות פיקניק נעימים. מפארק זה ניתן לצאת על אוטובוס קומותיים, למי שרוצה סיור רכוב ומודרך בעיר. מכאן יוצאות גם המעבורות לפסל החירות ואליס איילנד.

  • פסל החירות ואליס איילנד – הפסל המפורסם לא נמצא ממש בעיר התחתית, אלא על אי קטן מדרום למנהטן שאליו תוכלו להגיע בהפלגה. תוכלו לקנות את הכרטיסים מראש באתר זה, ולבדוק את לוחות הזמנים של המעבורת באתר זה. יש גם אפשרות חינמית לחזות בפסל הידוע, מסיפון המעבורת שמפליגה לסטטן איילנד. מי שייקח את המעבורת בתשלום שמגיעה ממש אל הפסל יוכל לטפס לראשו, אך צריך לקחת בחשבון המתנה בתורים ארוכים, ובגדול – עדיף לוותר. הפלגה זו כוללת גם עצירה באליס איילנד שבו יש מוזיאון שעוסק בהגירה ומשמש מעין 'בית תפוצות' אמריקאי.
  • נמל הרחוב הדרומי, South Street Seaport, הוא אזור המכיל חנויות, מסעדות, גלריות, הפעלות לילדים, מוזיאון וספינות עתיקות. אפשר לערוך ממנו הפלגה יקרה למדי על ספינה עתיקה, או לחלופין להפליג בחינם לאיקאה וליהנות מהנוף. יש במקום גם שוק דגים נחמד שנקרא Fulton Fish Market.
  • גשר ברוקלין, Brooklyn Bridge, הוא גשר תלוי יפה שמחבר בין מנהטן לברוקלין (יש 3 כאלה), הוא אחד מהסמלים של העיר בזכות סגנונו הנאו-גותי היפה והסיפורים המרתקים של תולדותיו. אם תלכו את אורכו המלא מומלץ לעשות זאת בשעות הערב כדי ליהנות מאורות העיר, ההליכה אורכת כחצי שעה.
גשר ברוקלין - אטרקציות במנהטן
גשר ברוקלין
  • וולסטריט (Wallstreet) והבורסה לניירות ערך – בואו פשוט להתרשם מהמתחם שהוא לב לבה של המערכת הכלכלית העולמית. בעבר ניתן היה לצפות מלמעלה בברוקרים בעת עבודתם, אך מאז אסון התאומים ביקורים אלה נפסקו. עדיין מעניין לפסוע באזור הסחר בין משרדים של קונצרנים ענקיים, לצד אנשי עסקים חמורי סבר שמתרוצצים ומנהלים את העולם דרך מכשירם הנייד.
  • פסל השור בוולסטריט ניו יורק
    פסל השור בוולסטריט

    מרכז הסחר העולמי החדש, One World Observatory, נפתח באמצע 2015 ומהווה את הנקודה הגבוהה בעיר. המסע במעלית הוא למעשה מסע אור-קולי דרך תולדות העיר, והנוף מהקומה ה-100 משגע.

  • גראונד זירו, Ground Zero / 911 Memorial, הוא האתר בו עמדו פעם מגדלי התאומים, כיום נבנים במקום מבנים חדשים, אך עדיין תמצאו שם מספר אתרי הנצחה. הגדול בהם נקרא Reflecting Absence, שתי בריכות גדולות עם מפלים שסביבן חקוקים שמות הנופלים על לוחות ברונזה. הכניסה לאתר בחינם, אך סיור מודרך עולה כסף ויש להזמינו מראש, וישנו גם מוזיאון הנצחה, שאף הוא בתשלום.
  • מוזיאון האמנות לילדים בסוהו, Childrens' Musem of the Arts (מומלץ לילדים), הוא לא ממש מוזיאון, מדובר יותר במקום שבו יוכלו הילדים ליצור בעצמם ולהתנסות בסוגי אומנות שונים. בקרו באתר כדי להתרשם מהאפשרויות.
  • תיאטרון הילדים של מנהטן, Children's Theater (מומלץ לילדים), הוא ארגון ללא מטרות רווח שיוצר תיאטרון מקורי ומשעשע לקהל של צעירים ומבוגרים על מנת שתוכלו ליהנות יחד כל המשפחה.
  • חנות Nintendo World Store (מומלץ לילדים) – חנות לאוהבים המושבעים של משחקי המחשב. בקומת הכניסה לחנות יש אפשרות להתנסות במשחקים למכשיר ה-DS וגם בכמה משחקי  Wii, בעוד שהקומה העליונה כולה מסכים עם משחקי  Wii. כל אחד יכול לגשת ולשחק, חשוב רק לזכור שהמשחקים בניו יורק לא מתאימים למכשירים בישראל
  • מוזיאון המתמטיקה Momath (מומלץ לילדים) – מוזיאון שמטרתו להחדיר לקהל הרחב, כולל ילדים צעירים, את אהבת המתמטיקה דרך פעילויות, יצירה ותערוכות, מומלץ מאוד עם ילדים.

שכונות ייחודיות מלאות באטרקציות בDOWNTOWN:

  • צ'לסי, Chelsea, היא שכונה שמפורסמת בחיי הלילה שלה, הבליינים ביניכם יוכלו ליהנות משתיית בירה בפאבים השונים. עבור משפחות מעניין יותר לבקר בשוק של צ'לסי ובפארק היי-ליין הארוך שהוקם על המסילה המוגבהת שננטשה, הכניסה אליו בחינם
  • צ'יינה טאון, China Town, שכונה בה מרוכזת האוכלוסייה המזרח אסייתית של העיר, שכונה עם שווקים צבעוניים, דוכני אוכל ומחירים… סבירים (כבר לא ממש זולים כי המקום הפך תיירותי מאוד). יש אומרים שהמקום כבר מסחרי מדי, לשיקולכם.
  • ליטל איטלי, Little Italy, סמוכה לצ'יינהטאון ובה מסעדות איטלקיות ואוכלוסייה איטלקית. שינוי אווירה טוטאלי במעבר של עשרות מטרים ספורים מצ'יינה טאון.
  • סוהו, Soho, היה פעם אזור משכנם של אומני שוליים עניים, וכיום הוא אזור נחשק עם גלריות יוקרה וחנויות בוטיק.
  • איסט וילג', East Village, מרכז תרבות בוהמייני, עם מופעי מוזיקה ומועדוני לילה. השכונה משכה אליה לאורך השנים היפים ואמנים, ונחשבת כיום לאחת השכונות הפופולריות ביותר בעיר ניו יורק.
  • גרוינוויץ' וילג' הוא אזור צעיר ברוחו, גם הוא שופע חנויות ומסעדות, שבתוכו נמצא פארק וושינגטון-סקוור (washington-square-park) הנעים.
קו הרקיע המפורסם של מנהטן. נוף מרכזי ב-Downtown (דאון טאון)
קו הרקיע המפורסם של מנהטן
איך תרצו לשתף את זה?

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

4 תגובות

    1. תודה רבה על כתבה שמשמשת קביים טובים למי שטרם היה בניו יורק.
      נשתמש בכל המלצותיכם.
      תודה

  1. אני נוסע בתחילת השנה לניו יורק וחייב ללכת לברודווי שואו! יש המלצות? תודה תודה

    1. יש מספר הצגות פופלאריות. 2 מהן הן THE LION KING ו-WICKED שרצות כבר תקופה ארוכה.
      אנחנו ממליצים לך להיכנס למאמר על הצגות בניו יורק ולקרוא מידע מפורט אודות כל אחת מהן (ואחרות).
      כך תוכל לראות לאיזו אתה מתחבר יותר ולאיזו פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן